Zobrazit menu

Web Káči, Míši, Toníka, Haničky a Olinky

On-line

27.4.2020

První čtrnáct karanténních dnů jsme jeli na školní zadání, s paní učitelkami jsme si posílali vypracované úkoly i fotografické zdravice. Některé úkoly byly v aplikacích, sdíleli jsme google disk, sem tam koukli na výukové video. On-line výuka visela ve vzduchu, někdo chtěl (agilní matky), někdo spíš nechtěl (já i paní učitelky) a pořád jsme nevěděli. Po cca čtrnácti dnech přišla od obou učitelek informace, že příští týden začínají učit on-line a hotovo. Bylo zřejmé, že rozhodnutí je shora. Tak jsme si napsalli nový rozvrh a byli zvědaví, jak to dopadne. Každá paní učitelka to vzala za trochu jiný konec, všichni si to museli trochu osahat a nakonec si to sedlo. Oba mají třikrát týdně hodinu se svojí paní učitelkou (čeština, matematika, prvouka) a jednu hodinu angličtiny. A je to boží. Z obou dětí s prvním on-line kontaktem viditelně spadla část nervozity, Tonda se tu po první hodině vznášel nadšením a já se nestačila divit, jak rychle se děti naučily s aplikací pracovat.

Tonda má paní učitelku mladší a velmi komunikativní, Hanička spíš starší a více nastavenou na děti, ale on-line výuka byla velká výzva pro obě. Jak pedagogicky tak technicky. Ale popraly se s tím velmi statečně. Třídy si rozdělily do menších skupin, aby stíhaly komunikovat se všemi dětmi a zcela správně pochopily, že kromě výuky děti potřebují i tu socializaci. Takže strpěly přiměřenou míru anarchie, která se projevovala většinou v chatu, ale velmi trpělivě přijímaly live i různé zcela zásadní informace k výuce: "Paní učitelkooooo?" "Ano, Vali?" "Teta bude mít miminko." "No to je hezký, určitě se těšíš, že? Tak teď si napíšeme ten diktát, ano?"

Tak jsem se smířila s tím, že naše plánování denního programu bude trochu omezené, ale za ten kontakt dětí s ostatními i paní učitelkou to rozhodně stálo. A vlastně si neumím představit přirozenější první kontakt s počítačem a klávesnicí. Rozumné psaní všema deseti (dobře, aspoň šesti) mi pro život přijde minimálně stejně důležité jako ovládnutí češtiny i matematiky.

16.5.2020 vložil(a) Káča Režná. Naposledy upraveno 15.10.2020. Počet zobrazení: 212

Komentáře