Zobrazit menu

Web Káči, Míši, Toníka, Haničky a Olinky

Alčiny hory 2023

22.1.2023

Tentokrát v Martinském údolí v Kořenově. Pokusila jsem se navrhnout pouze běžkařský výjezd, ale spolubojovníci z naší výkonnostní skupiny mi do toho hodili vidle. Takže najetá klasika: balíme celý cirkus a ve čtvrtek ráno vyrážíme na sjezdovky. Po přečtení ceníku jsme před Harrachovem upřednostnili Příchovice. Já jsem se šla projít na běžkách ke kořenovské kapličce a zpátky, abych se před Spanilkou aspoň jednou projela dospělým tempem (a šeredně se vymázla na ledové silnici), děti s M. zatím brázdili sjezdovku.

Ubytování jsme měli úplně dole v Kořenově u Jizery. Což v sobotu na trase Martinské údolí - Orle - Jizerka a zpět znamenalo značné převýšení. Olinku jsme předali do péče kamarádům na sjezdovky a s velkými dětmi jsme mohli vyrazit na pořádný výlet. Přes řeku, po pár desítkách metrů do Polska a po místní magistrále na Orle. Tady jsme si dali palačinky, limču, pierogy a nedobré pivo a pokračovali jsme na lávku přes Jizeru, kolem Bukovce na Jizerku, potom ten kopec pod dráty, který je vždycky navíc, a odtud konečně dlooouhým sjezdem k viaduktu. Pak podél řeky zpátky do Martinského údolí. Poctivých 20 km s pořádným převýšením. Jako prd.

Na neděli jsme dětem slíbili výdech. Můj nápad nablížit se vlakem do Jakuszyc adoptoval celý zájezd, takže při nástupu v Kořenově to vypadalo jako přepadení na ozubnicové dráze. Ale do vlaku jsme se vešli a za 20 minut jsme vystupovali do mlhy a nevlídného větru a nevěřícně hleděli na velkolepou budovu nádraží v polských Jakuszycích. Je pravda, že obec tam sice stále není žádná, ale přibylo biatlonové tréninkové centrum. Tady jsme se naštěstí rozptýlili a my jsme po čase i sjeli z přeplněných okruhů směrem zpátky do Čech. Stopa se houpe, ale převážně klesá, minuli jsme odbočku k nádraží na Mýtiny a od altánku, kde jsme v sobotu nastoupili do stopy směrem na Orle, jsme tentokrát sjížděli k trati a dolů k řece. Lesní padák jsem z velké části šla pěšky, děti to sjely celé. I Olinka. Deset kilometrů, za světla doma, děti jsme poslali se pinožit před barák a sami jsme v místním restaurantu provedli první oslavu dobrých volebních zpráv.

V sobotu večer tekla horká čokoláda, proběhl kvalitní oslavný večírek a v neděli jsme už jen zabalili a po dvou hodinách lyžování znovu v Příchovicích jsme vyrazili domů. Dobré to bylo.

Další fotky na Zoneramě.

19.2.2023 vložil(a) Káča Režná. Naposledy upraveno 19.2.2023. Počet zobrazení: 455