Zobrazit menu

Web Káči, Míši, Toníka, Haničky a Olinky

Dovolená v NDR

15.8.2018

Naše dovolená v NDR začala trochu dramaticky přesunem termínu. Ten byl způsoben špatným zadáním platby, resp. nízkým limitem na kartě, takže v době, kdy jsme se dostali k informaci, že se částka nestrhla, už byla naše rezervace zrušena a ubytování poslal rezervační systém zpět do oběhu. Ale vlastně to dobře dopadlo, protože jsme tuto skutečnost zjistili ještě před odjezdem. Ihned jsme tedy našli náhradní termín, znovu zasedli na Booking a vybrali a hlavně hned zaplatili jiné ubytování. Tento veletoč měl překvapivě několik pozitivních dopadů: termín byl až po Peruci, takže už jsem měla "práci" hotovou a dovolenou jsem si mohla fakt užít. Krom toho bývám po Peruci společensky poněkud přestimulovaná a čistě rodinná dovolená je balzám na nervy. Díky posunu termínu jsem také mohla bez velkých dramat ohledně hlídání provést tolik potřebnou inspekci v Keblanech a do třetice uprostřed našeho nového termínu dovolené skončily v severním Německu prázdniny, což se projevilo příjemným úbytkem rekreantů.

Ve středu ráno jsme naložili auto, vyzvedli dvě třetiny dětí u B&D a po D8 vyrazili na sever. Sice jsme nebyli schopni přesně určit, kde jsme překročili hranice, ale u první německé benzinky se mě zase zmocnil ten prázdninový pocit velkého dobrodružství V CIZINĚ! Děti byly rovněž nadšené, opakovaly si základní slovíčka jako danke, hallo a (auf) Wiedersehen. Cesta proběhla s jediným dopravním zádrhelem dobře a v sedm hodin jsme stáli před naším ubytováním. Pan domácí mě po telefonu odnavigoval k žluté popelnici, pod kterou byly schované klíče od našeho apartmánu. Vybalujeme, rozdělujeme postele, večeře, děti do postelí a my si na balkoně konečně dáváme první dvojku bílého.

Rerik je malé přímořské městečko mezi Wismarem a Rostockem. Je tu supermarket, infocentrum, barokní kostel z neomítnutých červených cihel, několik pekáren a nespočet restaurací se zmrzlinou. V bezprostřední blízkosti máme ještě kemp, který disponuje velmi příjemnou hospodou a hřištěm. Nejbližší pláž je 5 minut na kole, další dvě městské potom asi o 10 minut cyklojízdy dál. Na "naši" pláž chodíme večer sledovat západ slunce a cachtat si nohy, na městské pláže, které jsou pod dohledem švarných plavčíků a hlavně na nich pronajímají ty skvělé plážové koše, se chodíme koupat. Apartmán je v patře - obývák, kuchyň, ložnice, koupelna, v podkroví druhá ložnice a koupelna. K dispozici garáž na kola a velká zahrada s houpačkami.

Ve čtvrtek po snídani jsme sedli na kolo a vyrazili na průzkum terénu. První zmrzlina, v zátoce přístav s plachetnicemi, na druhé straně pláž s otevřeým mořem a molem. Poprvé se nadechuju se mořského vzduchu a při pohledu na ten nekonečný obzor se mi derou slzy do očí. Na pláži jsme rozbili tábor, první koupání, hledáme první mušle a kamínky... Fouká, ale je teplo, moře je oproti Vltavě ve Zvíroticích studenější a mně je to příjemné.

Odpoledne jsme se byli podívat uvnitř místního kostela vč. výstupu na věž, v kavárně naproti káva a v podvečer vyrážím autem na velký nákup, abychom dál už mohli jezdit jen pro nezbytnosti na kole. Po večeři ještě testujeme hřiště a pivo v místním kempu asi 100 m od našeho bydlení a ze střechy hospody sledujeme první západ slunce. Vypadá to dobře.
10.9.2018 vložil(a) Káča Režná. Naposledy upraveno 12.9.2018. Počet zobrazení: 1122