Zobrazit menu

Web Káči, Míši, Toníka, Haničky a Olinky

Je to velkej kluk

20.10.2014

Dle očekávání po týdnu nadšení nastala očekávaná deziluze a ranního kvílení "jánechcidoškolky". Ta trvala rovněž asi týden a Tonda se srovnal a do školky chodí bez keců a snad i rád. Rána jsou poněkud rychlejší, než by se mi líbilo, ale to snad vyladíme. Resp. já s Míšou máme ráno rychlé, děti jsou stále stejně pomalé, což nás přivádí k šílenství. Obě děti totiž trvají na tom, že si snídani samy namažou. Pak se také musí SAMY obléknout a krom toho je oblíkání děsná legrace, žeáno. Házení pyžamem, honička naháčů, vtipné diskuze, kdy je a není triko opačně. Ale až to jednou o čtvrt hodiny posuneme, tak to bude idyla. Nakonec se to povede, Tondu s tatínkem vystrkáme ze dveří a já se konečně můžu jít osprchovat a oblíct.

Ve školce už je Tonda mazák, do třídy odchází téměř bez rozloučení. Do školky přichází mezi půl devátou a tři čtvrtě, kdy už se připravují organizované aktivity, pak se jde ven. Tonda už tady pochopil, že pokud si chce ve školce pořádně pohrát, tak po spaní/odpočinku je ten pravý čas. Takže na vlastní přání zůstává ve školce do odpoledne. My s Haničkou se dopoledne ploncáme od ničeho k ničemu, něco poklidíme, dojdeme nakoupit apod. No, to zrovna velká hitparáda není, s Tondou by to dopoledne bylo snazší. Po obědě jde Hanička přes protesty chrnět. Nechce se jí, smlouvá, ale má motivace je téměř nekonečná - dvě hodiny úplně sama! Odpoledne musím občas Haničku i budit, abychom vyrazili pro Tondu nějak rozumě. Nejdřív jen tak kouká, ještě napůl spící, potom začne být protivná a když se dozví, že půjdeme "totoníka", vystřelí z postele jak na péro. Při buzení tedy musím být připravena OKAMŽITĚ vyrazit.

Ve školce si vyzvedáváme spokojeného Tondu, protože všechno stihnul a je tedy připraven odejít. Důkladně uklidí všechny roztahané hračky a jdeme se obout. Na dotaz, co dělali ve školce, se většinou dozvím maximálně, že k svačině měli banán.

Jak ve školce funguje, moc neřeším, zdá se, že je způsobilý. To mi stačí. Při vyzvedávání už jsou často děti v jedné třídě s jinou učitelkou, tak se ani moc nedozvím. Předpokládám, že zlobí tak nějak přiměřeně věku, pokud by bylo něco k řešení, tak by to snad sdělili Míšovi ráno. Ani se moc neptám - beru to tak, že nic závažného se zřejmě neděje a s maličkostmi se vzájemně neobtěžujeme. Já paní učitelky taky neinformuju, že Tonda ráno dělá scény při oblíkání, takže když měl pan učitel odpoledne potřebu mi sdělit, že se Tonda na spaní nechtěl převlíkat, tak jsem moc nepochopila, proč mi to sděluje. Asi se chtěl pochlubit, jak to s ním nakonec skoulel. Jinak jsem ale se školkou spokojená já i Tonda, paní učitelky jsou rozumné - nelpěj na blbostech, mají poměrně dobrý odhad, jak na které dítko, nenutí se do spaní - děti si musí lehnout, poslouchají pohádku a kdo neusne, tak cca po tři čtvrtě hodině vstává a může si jít potichu hrát. Školka má jen dvě třídy, věkově smíšené a kromě školkové zahrady chodí do lesa. Nesnáším procházky pro procházky, takže jsem ráda, že Tonda nemusí hodinu bloumat ve dvojicích po košířských chodnících, jak tu vídám děti z jiných školek.

Teď ještě nějak obohatit ten týdenní režim a vymyslet nějaké aktivity s Haničkou na dopoledne. Zima bude dlouhá.
20.10.2014 vložil(a) Káča Režná

Komentáře

Autor: eFeF
Vloženo: 30.10.2014 12:54:59
Jen reaguju na tu poslední větu... U nás je aktivita dopolední jasná, koloodrážedlo a "tudyme" čili kam dítě ukáže, tam se jde/jede.