Zobrazit menu

Web Káči, Míši, Toníka, Haničky a Olinky

Pragocentrická

29.8.2012

Odesláno do redakce Aktualne.cz:

Dobrý den, reaguji na výzvu, jak mi změny v MHD změní život.

Velmi. Mám dvě malé děti (21 měs. a 3 měs.) a bydlím na zkrácené lince 123. U Anděla vyřizuji téměř vše, co potřebuji, málokdy jezdím dál, příp. tam přestupuju. Na 10 min trase mi tedy přibude přestup, který pro mě není lehký - v jedné ruce kočár, v druhé ruce ani ne dvouleté dítě. Zastávka na Kavalírce, která se najednou stane důležitým přestupním bodem, nemá vůbec žádné zázemí, ani lavičku ani přístřešek, předpokládám i z důvodu zachování průchodnosti chodníku. Takže cestující vystoupivší z 123 zůstanou na "zastávce" rozuměj na chodníku, kde budou blokovat průchod ostatním pěším.

Čím více přestupů, tím menší přesnost spojení a tím větší riziko, že to někde "neklapne". Představa, že mi autobus, kt. má mimo špičku interval 15 min a s kterým mám absolvovat 5 min trasu, ujede kvůli semaforu nebo zpoždění tramvaje, mě dost vytáčí. Dále ve 123 jsem málokdy jako jediná s kočárkem, podstatnou část cestujícíh tvoří staří lidé, kt. jezdí do Tesca nakupovat - v jedné ruce hůl v druhé ruce kolečkovou tašku. Všichni tito cestující budou jistě z přestupu nadšeni, o zrychlení trasy nemůže být řeč.

Jako metrolinky budou u nás označeny tram 9 a bus 167. V praxi žádná změna nenastává, protože tyto linky už v intervalech metrolinek jezdí (3 min ve špičce) a speciální pruh pro autobusy už na Plzeňské, resp. Vrchlického také funguje. Takže veškerá změna spočívá v označení metrolinka. A abych byla spravedlivá, podle Ropidu budou na metrolinku 167 nasazeny kloubové autobusy, což je asi jediná možná cesta, jak zamezit kolapsu. Vzhledem ke složení cestujících bude většina z nich čekat na nízkopodlažní 167, což jsou skoro všechny, než aby absolvovala 2 min přestup na tramvaj, kde nízkopodlažní jedou 4 do hodiny.

Změna k lepšímu je, že 123 pojede o víkendu co 15 min místo stávajících intervalů 30 min, což je nám prezentováno, že to umožňuje právě zkrácení této linky. To se mi zdá dost nefér argument, linka v půlhodinových intervalech o víkendu vykazovala dost velké problémy s kapacitou a měla by jezdit tak, jak je potřeba pro obsluhu dané oblasti. Zkrácení intervalu o víkendu by mělo nastat ne díky tomu, že se linka zkracuje, ale prostě proto, že je to potřeba.

Vzhledem k tomu, kolik peněz uteklo do černých děr jako je Blanka, Opencard, jízdenky atd., opravdu nemám pocit, že to mám být já, kdo má mít pochopení pro to, že se mi výrazně zkomplikuje doprava a život s dětmi. Prostě dostanu za stejné (nebo větší?) peníze horší službu. Proč bych to měla chápat? A proč bych to měla platit?

Mimochodem děkuji za rozhovor s Martinem Jarešem, je to opravdu zajímavý exkurs do myslí lidí z ROPIDu. Jezdí tito lidé MHD? Nebo to už je opravdu mystifikace z dílny Ztohoven?

s pozdravem Kateřina Režná Praha 5
29.8.2012 vložil(a) Káča Režná

Komentáře